Tule vapaaehtoiseksi iloiseen joukkoomme!

MLL:ssa voit toimia vapaaehtoisena lasten, nuorten, perheiden tai vanhempien parissa. Löydä oma tapasi osallistua ja liity mukaan lämminhenkiseen porukkaamme!

Vapaaehtoistoiminta Valkeakoskella

Niin kuin monien muidenkin yhdistysten toiminta, myös MLL:n toiminta Valkeakoskella perustuu täysin vapaaehtoisvoimin tehtävään työhön. Meillä ei ole palkattuja työntekijöitä, ja myös yhdistyksen hallituksen toiminta on vapaaehtoistyötä.

Vapaaehtoisena voit toimia täysin oman jaksamisesi mukaan. Vapaaehtoisia tarvitaan erityisesti sekä omien tapahtumiemme, pop up -perhekahvilatoiminnan sekä yhteistyötapahtumien järjestelyihin ja toteuttamiseen. Vapaaehtoisena voit esimerkiksi tulla mukaan tapahtumaamme pitämään kahviota, toteuttamaan hauskaa puuhaa kuten onnenpyörän pyörittämistä lapsille, jakamaan esitteitä tai auttamaan muissa järjestelyissä. Vapaaehtoisena päätät itse, kuinka usein haluat tai pystyt osallistumaan toimintaan.

Vapaaehtoistyöstä ei makseta palkkaa, mutta se voi parhaimmillaan antaa paljon enemmän kuin mitä rahassa voi mitata! Vapaaehtoiset ovat MLL:n toiminnan sydän. Hyvän tekeminen tekee hyvää <3

Ilmoittaudu mukaan paikalliseen vapaaehtoisrinkiimme

Voit lähteä mukaan vapaaehtoistoimintaamme esimerkiksi laittamalla viestin meille sähköpostitse mll.valkeakoski@gmail.com. Meillä on käytössä vapaaehtoisiksi ilmoittautuneiden Whatsapp-ryhmä, johon vapaaehtoisvastaavamme voi liittää puhelinnumerosi saatuaan sinulta luvan. Ryhmässä kerrotaan tulevista tapahtumista joihin tarvitaan vapaaehtoisia, ja vapaaehtoiset voivat myös itse tehdä ehdotuksia tulevaan toimintaan ja saada vertaistukea.

Lisäksi tarjoamme tietoa MLL:n vapaaehtoisille suunnatuista koulutuksista, ja järjestämme vapaaehtoisille Valkeakoskella kahvitapaamisia ja pienimuotoista virkistystoimintaa. Tervetuloa mukaan!

Vai kiinnostaako yhdistystoiminta laajemmin? Lähde mukaan hallitukseemme!

Yhdistyksen hallituksen valitsee sääntömääräinen syyskokous, joka pidetään tyypillisesti marraskuussa. Hallitus mm. suunnittelee ja kehittää yhdistyksen toimintaa ja hallinnoi sen varoja. Mikäli haluaisit mukaan yhdistyksen hallitukseen, sinun tulee olla yhdistyksen jäsen ja ilmoittautua ehdolle hallitukseen syyskokouksessa. Mikäli yhdistystoiminta kiinnostaa, voit olla rohkeasti yhteydessä nykyiseen hallitukseen lähettämällä meille sähköpostia tai tulemalla vaikka juttelemaan tapahtumissamme. Lisätietoa hallituksessa toimimisesta löydät esim. MLL vapaaehtoisnetistä.